Пламен Камбуров защити титлата си в Макси

Пламен Камбуров защити титлата си в Макси

Пилотът на Вромос Пламен Камбуров с Мицубиши Лансър Ево 9 защити титлата в серия Макси, като спечели последния манш на последното състезание за сезона – писта Диамо. Това бе един от най-драматичните финали на писта в българския автомобилен спорт. Битката за титлата бе много оспорвана, въпреки лошите атмосферни условия – силен студен вятър. А кандидатите за короната бяха трима.

В първия манш победата спечели Константин Маршавелов (КА-2 рейсинг) с Мицубиши Лансър Ево 10, който тръгна от първа позиция и направи най-бързата обиколка – 1:00,802. Втори бе Илия Царски (Автоцар рали сервиз) с Мицубиши Лансър Ево 9, а трети стана Камбуров, който допусна грешка, завъртя се и остана на 3-о място. Царски от своа страна се опита да атакува Маршавелов, но не успя. Така класирането придоби следния вид – Камбуров 197,5 т., следван от Маршавелов – 194 и Царски 193 т. Разликата между първия и третия бе само 4,5 т. Явно всичко щеше да се реши във втория манш. Марщавелов отново бе на първа позиция, но Царски направи перфектен старт и взе холшота, като се изстреля напред и поведе. Втори стана пилотът на Вромос Камбуров, който бе по-бърз при потеглянето и излезе на втора позиция. Маршавелов пък закъсня на старта и остана 3-и. Две обиколки преди финала Камбуров атакува успешно Царски и го изпревари, за да пресече първи финала и да защити титлата си. Косьо Маршавелов финишира 3-и. Пламен направи и най-бързата обиколка в надпреварата, за да вземе и точката бонус за най-бърза обиколка.

Така титлата остана при Камбуров, който завърши с 223,5 т., Царски остана втори в шампионата с 211 т., а само на две след него – с 209 т. остана Маршавелов. Камбуров спечели и последния 7-и кръг от шампионата писта Диамо с 41 т., с толкава точки – 41, втори остана Маршавелов, а трети бе Илия Царски с 36. След финала по стара българска традиция имаше две контестации – за теглото и горивото, които останаха без последствия. Техническите комисари не ги уважиха Първи в клас НС1 стана Косьо Йорданов (Ефко рейсинг) със Субару Импреза.

В серия Туринг имаше един фаворит и той отново бе най-младият шампион в историята на българския автомобилен спорт – Иван Влъчков (К-2 рейсинг) с Хонда Сивик. Той спечели убедително и двата манша, като направи и най-бързите обиколки, за да вземе и бонус точките. Така Иван и от последното състезание си тръгна с пълен актив от 52 т. и приключи сезона с общо 306. Втори и в шампионата, и в състезанието, а и в двата манша бе Стоян Апостолов (Елена Тим) с Хонда Сивик. Трети на подиума стъпи Илия Бояджиев (АСК Стара Загора) с ВАЗ 2105, който стартира за втори път през този сезон след домашното си старозагорско състезание, на което е и организатор.

Ерменко Ерменков (Джордан рейсинг) със Ситроен Саксо спечели победата в серия спорт, като бе най-бърз и в двата манша. Осигурилият си титлата още в Бургас Симеон Сименов (Казанлък моторспорт) с Хонда Сивик, стартира от първа позиция в първия манш но получи повреда и остана без точки. Така той отвори вратата към победата за Ерменко. В тази серия битката бе за среброто и бронза, а мераклиите бяха трима. С победата си в този манш Ерменко си осигури среброто и за бронза останаха да се борят Огнян Патенов (Русе кар) с ВАЗ 2101 и Искрен Веселинов (Хоби кар) с Хонда Сивик. Във втория манш Ерменко стартира от първа позиция и поведе, като веднага отвори сериозна преднина пред преследвачите си Патенов и Веселинов. В същото време Симеонов, който стартира предпоследен, само за една обиколка успя да изпревари половината колона от 18 състезатели, а след още две стана 4-и. Симеон не се примири и атакува първо Веселинов, а след това и Патенов, за да завърши втори, след Ерменков. Огнян Патенов си осигури бронза. За писта Диамо на подиума бяха Ерменков, Патенов и Веселинов. В клас RC4 първи стана Иван Михайлов (Вромос) със Ситроен Саксо, следван от съотборника си от бургаския тим Феилеп Игов с Пежо 106.

В отборното класиране първи е екипът на К-2 рейсинг, втори е тима на Вромос, а трети – Автоцар рали сервиз.